lördag 31 juli 2010

Nu har vi börjar måla huset!

I veckan som var så har byggarna bla. gjort klart med knutarna
och det som fattades på fasaden för att vi skulle kunna
måla. Så nu ska byggarna ha semester iallafall 1 vecka framöver,
sen får vi se om de återkommer kommande vecka...de visste inte ens dom =)
Så nu tänker vi passa på att måla så mycket det bara går,
beroende på vädret och hur vi är lediga från jobben.



När vi gick igenom papperna från Lbhus om målningen
så visade det sig att vi inte behöver grundmåla eftersom
målningen som Lbhus redan gjort på fabriken räcker som grundmålning.
Så nu satsar vi på att måla två topplager.
Vi valde såsom jag skrev tidigare grått med vita knutar.

Här drar vi första pendeldraget




Vi började måla på baksidan först eftersom där gassade inte solen på igår.


Eftersom jag inte är nå vidare betrodd att måla, pga av att
min kära pappa skvallrat hur jag drällde målarfärg överallt när jag
hjälpe till att måla deras hus (för många,många år sen :-p)
så får Markus ta finliret kring fönster och dylikt och jag det andra,
men jag klagar verkligen inte över det =)





Eftersom vi inte använde oss av byggställningen igår
utan vi bara målade det vi nådde så hann vi med
nästan 3 sidor av huset.


Här är det färdiga resultatet på baksidan efter att ha
målat en sväng med det gråa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar