söndag 8 augusti 2010

Tillval och dylikt

Jag såg precis i våra papper att nu är det nästan 1år sedan vi skrev kontrakt med Jonny från LBhus, exakt den 31/8-09 var det bestämt att vi skulle ta oss an detta galna och roliga projekt!

Iallfall har jag nu skrivit ihop vilka olika tillval vi har gjort till huset. (tror inte jag glömt nåt?)

I köket har vi valt luckor som heter "Studio vit"
(enligt den katalog vi hade så var den luckan standard, men det visade sig sen att de var
luckor. Efter ett snack med LBhus fick vi de pris som standard luckor iallfall)


Bänkskivan som ska vara i köket heter laminat 7486

Till dessa luckor har vi valt handtag som heter HG 560 i matt metall.


Denna kamin har vi valt, en Contura 660:t

Ytterdörrarna till huset är standard dörrarna, huvud-dörren & tvättstugedörren

Innerdörrarna kommer Markus att tillverka själv.

Takpannorna är svarta och ytbehandlade, hängrännorna är svarta.

Fönster är samma för alla LBhus och det är ett Elitfönster,3glas. "Elite extreme 0,9" som är självrengörnade (blir intressant att se om det verkligen stämmer =))

Golvet som vi ska lägga själva är ett valnötsgolv från tarkett, ; 8,5mm

I julklapp fick vi ett bidrag till en dammsugare, det blir denna centraldammsugare

Vi har uppgraderat värmepumpen till en Nibe 640P

Vitvaror köper vi själva, vet inte vilka än...
Tapeter ska jag börja titta på lite själv först sen får gubben tycka till
om de jag har som favoriter =)

4 kommentarer:

  1. Måste ju fråga, hur många m2 kommer huset att bli ? // Dodde

    SvaraRadera
  2. De kommer totalt att bli 159kvm när vi e klara =)

    SvaraRadera
  3. Skulle du inte kunna fota rummen var dör sig och lägga upp? Strunt i om det är klart eller ej, måste få fler intryck av interiören! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag menade så klart var för sig!! :-)

    SvaraRadera