tisdag 1 februari 2011

Nästan färdigbråkat

När vi just hade flyttat in i huset så upptäckte gubben att värmepumpen gick på elpatron och inte på kompressorn, såsom den ska göra.
Snickarn`skyllde på rörmokarna och virseversa att det inte var gjort på rätt sätt.
Men eftersom vi förstod att det är dyrare att ha igång pumpen på elpatron än kompressorn så började vi kolla med LBhus om ersättning för detta.
(den hade ju tuggat på elpatronen enda sedan den satt igång den i typ oktober)
Efter några diskussioner så enades vi om 2000kr i kompensation för detta.
...sedan angående pumpen så väntar vi fortfarande att nån från NIBE ska komma och justera den

Vi hade även sagt till om det mittersta fönstret i köket, att det inte satt i jämnhöjd med de andra två. (nån cm i skillnad) Detta märkte vi tyvärr lite sent, men det hade ändå inte gått att göra så mycket åt det eftersom det är ett fabrikatsfel. Så för det fick vi en kompensation för 1000kr.

..Vi väntar fortfarande på information om hur man kan ta bort silikonet från balkongrutan som någon kladdat dit, för tydligen gick det att ta bort på nått sätt?..annars får vi välla bråka om kompensation för det med...

Nått annat man kan få kompensation för? ;-p

3 kommentarer:

  1. Nä, vi vill nog inte sätta dörrar! Men jag tänkte mer om det var tänkt som alternativ möjlighet, och det känns ju nästan så om man räknar dörrar till 2x80 cm plus därrkarm. Jaja vi får se hur vi löser det om vi bara förlänger väggen till vänster eller "flyttar" hela valvet lite till höger! :-)

    Måste höra, vi har ju bara varit i ett sånt hus med förlängt vardagsrum, men hur känns ytan tycker du (eftersom ni har standardmått) visst är det rymligt tillräckligt?!

    Vi har precis skickat in bygglovshandlingarna för en vecka sedan, och nu fruktar jag bara att det kommer ta lång tid eftersom vi överskrider detaljplanen på tre punkter. Återstår att se! Vill ju få färdigt huset innan höst/vinter! :-/ (känns helt overkligt att vi kommer flytta till hus detta året!)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har sån beslutsångest...
    Har ni valt den mörkgrå eller den svarta takpannan?
    Vi funderade först på svart men nu tycker jag nog att den mörkgrå skulle bli lite "snällare" så det inte blir så stor kontrast mot fasaden (vi har tänkt ljusgrå). Men det är ju svårt att se på bilderna hur de verkligen ser ut.
    Får nog allvarligt talat pilla mig bort till XL-bygg och kika på takpannor!

    SvaraRadera
  3. Jag vet faktiskt inte hur lange jag ska fortsatta. Aker till Sthlm om drygt tva veckor, sa ska ata nar jag ar dar iaf, men atergar sen till mina shakes =) Blir val ett par manader till skulle jag tro =) xx

    SvaraRadera