onsdag 2 november 2011

Nuså!

Här är resultatet av dom träden vi avverkade innan huset kunde komma på plats.
De sågades i mindre bitar för längesen och nu är de äntligen kluvna och står staplade i
lillskogen brevid våran tomt för att torka till sej..de blev endel ved :-)

Markus har fått hjälp av sin bror att tillverka garagets ytterdörr som nu är på plats

Spacklat och målat...lysrören är även uppsatta i taket


Här sätter Markus upp de egengjorda fönsterna
 Nu är det inte så jättemycke arbete kvar i garaget.
El-killarna har varit och fixat i veckan och portarna bör komma nästa vecka.
Sedan är det bara att inreda och lägga in alla verkyg som ligger inslängda
framför/innanför ytterdörren, under trappen, i extrarummet och på övervåningen.
Jaaa...ni förstår, det ska bli skönt att få ut alla de sakerna i garaget =)

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar. Gardinstängerna är vanliga billiga från IKEA som vi själva sågat till i lämplig längd. Vet inte om de heter Index numera, tror de hette så innan i alla fall. Det fick ju bli 1 1/2 stång, om jag inte minns fel satte vi de tjockare stängerna i ytterfållarna och sedan den smalare stången i mitten. Detta eftersom böjen precis som stången har en tjockare och en smalare del. Jag hittade först Kirsch böjar på Hemtex, men de hade bara för grova stänger. I den butiken jag var i kunde de inte se i sitt datorsystem att det skulle finnas smalare, så enligt dem skulle den lösningen vara omöjlig. Men jag ville inte ha tjockare stänger (lite snål också efter som jag hade stänger som blivit över sedan flytten från lägenheten). Lite forskning på nätet gjorde att jag hittade börjarna på XXXLutz i Malmö, sambon fick åka inom där nån gång när han ändå hade vägen förbi Malmö i arbetet. När sambon kom hem med börjarna från Malmö visade det sig att detta var Kirsch böjar, alltså fanns dem i den storleken. Vilket jag också sett på Kirsch hemsida. Jag tror därför att Hemtex som i alla fall tidigare varit återförsäljare för Kirsch kan ta hem om men är lite påstridig. Vet dock inte hur det är nu, hemtex har väl gått över till bara mjuka varor, eller?

    Mvh Sara.

    SvaraRadera